Nasi Goreng

Nasi Goreng Sebenar...
Sedang aku surfing, terasa bergelora di dalam perut aku ni.  Padahal malam tadi aku dah makan.  Wife pula dah lama lena bersama baby tu.  Alamak... akhirnya aku pun bangun, bukak peti sejuk, belek sana, belek sini.... Wah, ada lagi nasi!... tapi lauknya dah habis. Oh no.... Tak apa, aku pun ambik keputusan untuk goreng le nasi yang ada di dalam periuk tu.  Panaskan kuali, masuk bawang, cili, then bila dah agak naik minyaknya, aku masukkan ikan bilis. Cukup je aku rasa tempohnya, aku pun masukkan nasi tadi. Setelah digaul-gaul, aku terlupa.... Oh my God... telur tak ada la... Apa lagi aku pun ambik sebiji telur di dalam peti sejuk dan pecahkan di dalam kuali yang sedang aku goreng nasik tadi. Lepas tu aku masukkan garam secukup rasa.  Aku gaul lagi sehingga sebati semuanya. Akhirnya nasi goreng aku tu pun siap. Apa lagi, makan la... hahahaha.  Walaupun tak sesedap nasi goreng di restoran, tapi apabila perut lapar.... inilah nasi goreng yang tersedap pernah aku makan.... hahahahaha...

 

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2010 - Something Happens...Just Happened