My Home Town - Sibu

City Of The Swan.... Sibu






Aku sempat jugalah merakamkan beberapa foto sepanjang aku berada di Sibu, Sarawak tempoh hari. Bukan aper, setelah sekian lama berkelana, aku kagum melihat perubahan dan pembangunan yang telah berlaku di sana. Lama juga aku termenung memikirkannya.

Masjid Al Qadim...antara masjid tertua di Bandar Sibu.


Menara Sanyan...antara bangunan pencakar langit. Keistimewaan bangunan ini ialah nama bangunan ini juga ditulis dalam tulisan jawi.



Bazaar Ramadan pada hari pertama Ramadan tahun ini...sempat juga aku ke sana.



City Of The Swan....
























Kami panggil ini pasar....
























Beginilah ayam hidup dijual di sini....
























Dulu...inilah pengangkutan utama yang menghubung antara bandar di Sarawak... Namun kini, pengangkutan sebegini hanya digunakan untuk ke kawasan luar bandar dan pedalaman sahaja. Sayugia juga diberitahu, kawasan luar bandar sekarang pun boleh dihubungi melalui jalan darat.











































































 

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2010 - Something Happens...Just Happened